Evangelie Gemeente Houten

Nationaal Gebed voor vrede en verbinding

Zaterdagavond 15 januari 20.00 uur.

Het programma start zaterdagavond om 20.00 uur met verhalen van mensen die vertellen hoe zij geraakt zijn door de coronacrisis. Voorgangers ds. Rhoïnde Doth (voorzitter Samen Kerk in Nederland), mgr. Gerard de Korte (Rooms-Katholieke Kerk), ds. René de Reuver (scriba Protestantse Kerk) en drs. Ruth Sleebos (algemeen secretaris Verenigde Pinkster- en Evangeliegemeenten) spreken gezamenlijk een gebed voor vrede en verbinding uit. Het programma wordt gepresenteerd door Jurjen ten Brinke.

Toenadering

Ook vindt er een moment van toenadering plaats tussen Moses Alagbe, Hans Maat, Mirjam van der Vegt en Jan Wolsheimer. Zij staan onderling erg anders in deze coronacrisis en gaan in gesprek over het onbegrip dat zij vanwege standpunten hebben ontvangen en/of geuit. Ze willen echt naar elkaar luisteren en elkaar vinden in wat verbindt en niet in wat onderscheidt. Zo willen ze ook tot een voorbeeld zijn voor andere christenen om elkaar niet te verliezen in deze coronacrisis.

Livestream en gebedsmuur
Het Nationaal Gebed is zaterdag 15 januari vanaf 20.00 uur te zien als livestream bij de EO. Hier vind je ook een digitale gebedsmuur waarop mensen zelf een gebed kunnen achterlaten. Zie ook www.weekvangebed.nl/nationaalgebed/overzicht

Gebedsweek voor de eenheid zondag 16 tot en met zondag 23 januari

Tijdens de Week van gebed voor eenheid van christenen 2022 staan christenen vanuit de hele wereld stil bij de ster van Bethlehem. Een licht dat schijnt in het duister en de weg wijst naar Jezus. Bid ook mee: persoonlijk of samen met anderen. Een boekje met Reflecties en gebedspunten leidt je door de gebedsweek heen; je vindt het op de website www.weekvangebed.nl/meebidden/gebedsboekje.

Gebedsweek in Houten

Er is in de kapel van de Opstandingskerk (Het Kant 1, 3995 DZ Houten) elke werkdag een morgengebed, maandag om 7-7.20 uur en dinsdag tot en met vrijdag om 8.45-9.05 uur; in deze morgengebeden worden de teksten van de Gebedsweek gebruikt.

De teksten voor deze gebedsweek liggen ook in de kapel van de Opstandingskerk (die meestal in de ochtenden open is – de ingang zit aan Het Kant 1), om zelf te gebruiken.

Er wordt elke avond gebeden, van zondag 16 tot en met zondag 23 januari, op twee manieren:

1. Online van 19.00 -19.45 uur via de makkelijk te onthouden link die automatisch naar Zoom doorlinkt https://is.gd/houten
  2. In de Sionkerk 20.00 -20.45 uur (Eikenhout 221, 3991 PN Houten).

Via deze gebedsmuur kun je elke dag lezen wat de teksten zijn van die dag. Je kunt daar zelf ook iets delen: een gebed, een vraag of een lied.

Voor meer informatie:
Maarten Pijnacker Hordijk